کلایمر و بالابر هیدرولیکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کلایمر و بالابر هیدرولیکی
نوشته شده در یک شنبه 2 خرداد 1400
بازدید : 937
نویسنده : امین پارسیان

 

کلایمر با بالابر هیدرولیکی چه فرقی دارد؟

از کلایمر برای کارهای بیرونی ساختمان ، مثلا رنگی آمیزی نما ، شسشتوی شیشه ها ، سیمانکاری و... استفاده می شود.

ولی بالابر هیدرولیکی برای  بلند کردن لوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اجاره کلایمر کلایمر با شرکت ایمن کلایمر در تماس باشید.

برای فهمیدن بیشتر فرق بالابر و کلایمر به لینک زده شده مراجعه کنید.

عملکرد
فناوری آسانسور هیدرولیک دارای بسیاری از کاربردهای صنعتی ، مانند ساخت و ساز و حمل و نقل است.

این روش اغلب برای کار با ماشین آلات سنگین یا جابجایی و بلند کردن اجسام سنگین و بزرگ مانند اتومبیل ، خاک و ظروف حمل و نقل اجرا می شود.

فیزیک
یکی از معادلات فیزیکی که در فناوری بالابر هیدرولیکی اعمال می شود ، "فشار x منطقه = نیرو" است.

این کمک می کند تا فشار مورد نیاز بر روی یک مایع در یک پیستون ایجاد شود تا نیروی کافی برای تأمین لیفت و حرکت جسم ایجاد شود.

انواع
فناوری آسانسور هیدرولیک را می توان در جک های هیدرولیکی ، لیفتراک ، بالابر اتومبیل و بسیاری دیگر از ماشین آلات یافت.

ماشین آلات می توانند از آن برای تأمین نیروی لیفت (نیروی) لازم برای تولید کار ، مانند جابجایی جسم دیگر ، استفاده کنند.

اهمیت
فناوری بالابر هیدرولیکی یک جنبه مهم مهندسی است ، بدون آن بسیاری از برنامه ها امکان پذیر نیست مگر اینکه فناوری دیگری برای جایگزینی آن وجود داشته باشد.

صنایع اتومبیل سازی ، ساخت و ساز ، هواپیمایی و حمل و نقل وابستگی زیادی به آن دارد و به بخشی از دنیای مدرن که ما آن را می شناسیم کمک کرده است.

حقیقت جالب
حتی ترمزهای اتومبیل نیز از هیدرولیک استفاده می کنند. وقتی پدال ترمز را فشار می دهید ، یک پیستون کوچک را در سیلندر اصلی ترمز فشار می دهد.

 پیستون به روغن ترمز فشار وارد می کند ، که فشار را از طریق خطوط ترمز منتقل می کند و مجموعه دیگری از پیستون ها را مجبور می کند تا لنت های ترمز را مجبور به تماس با درام های ترمز هر چرخ کند.

اصطکاک آستر ترمز در برابر درام ترمز باعث کند شدن سرعت خودرو شده و درنهایت خودرو متوقف می شود.

چکش های هیدرولیکی چگونه کار می کنند؟

چکش های هیدرولیکی عمدتا توسط متخصصان ساخت و ساز و تخریب استفاده می شود تا ضربه ای با قدرت بالا برای حفر سوراخ ها یا شکستن بتن و ساختمان های قدیمی ایجاد کند. چکش ها با استفاده از قانون پاسکال بر اساس اصل هیدرولیک کار می کنند.

تاریخچه بالابر هیدرولیکی
بلیز پاسکال مخترع ، ریاضیدان و دانشمند فرانسوی بود که در ریاضیات ، هندسه و مهندسی مکانیک به اکتشافات مهمی دست یافت.

کشف وی از قانون هیدرواستاتیک ، یا قانون پاسکال ، منجر به ایجاد چکش هیدرولیکی شد.

این قانون بیان می کند که فشار بر روی یک قسمت از مایع محصور باعث ایجاد فشار برابر بر همه طرف مایع می شود.

عملکرد
چکش های هیدرولیکی بسیار قدرتمند هستند که غالباً روی تراکتورها سوار می شوند ، دارای محفظه ای از روغن هیدرولیک تحت فشار و غیرقابل فشار است.

به این قوطی نیرو وارد می شود و از هر طرف کنیستر به صورت تصاعدی نیرو ایجاد می شود.

این نیرو گرفته شده و برای اعمال فشارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده 
چکش های هیدرولیکی برای هدایت میله های فولادی در اعماق زمین ، سوراخ های انفجار مته برای کارهای معدن ، و شمع های محرک برای پایه های ساختمان یا حصار استفاده می شود.

در مواقع دیگر ، از چکش های هیدرولیکی برای تجزیه ساختمان های قدیمی ، جاده ها یا وسایل نقلیه استفاده می شود.

توان در چکش به این بستگی دارد که محفظه فشرده سازی چه اندازه بزرگ است و چه میزان نیرو به سیال محفظه وارد می شود.

مزایا و معایب سیستم های هیدرولیک

سیستم های هیدرولیک با استفاده از فشار سیال درون یک سیستم مهر و موم شده ، نیرو را انتقال می دهند.

ترمزهای موجود در اتومبیل ها و کامیون ها ، بالابرهای صندلی چرخدار ، جک های هیدرولیکی و بال های بال در هواپیماها معمولاً از سیستم های هیدرولیکی استفاده می کنند.

بسیاری از تولیدکنندگان از سیستم های هیدرولیک استفاده می کنند زیرا مزایای زیادی نسبت به سیستم های مکانیکی و الکتریکی دارند مانند تأمین انرژی زیاد در فضای کوچک ، اما اگر مایعات از سیستم نشت کند ، این یک مشکل و یک عیب در سیستم ایجاد می کند ، به این دلیل اصلا کار نمی کند.

سیستم های هیدرولیک چگونه کار می کنند؟
سیستم های هیدرولیک از مایع برای ایجاد فشار استفاده می کنند. ذرات مایع نزدیک به هم هستند ، به این معنی که مایعات تقریباً غیرقابل انعطاف است.

وقتی ذرات حرکت می کنند ، به یکدیگر برخورد می کنند و همچنین به دیواره های ظرف برخورد می کنند.

از آنجا که فشار در یک مایع در هر جهت به اندازه مساوی منتقل می شود ، نیرویی که در یک نقطه از مایع اعمال می شود به نقاط دیگر مایع منتقل می شود.

شما با استفاده از معادله F ÷ (P x A) فشار را تمرین می کنید ، جایی که P فشار پاسکال است ، F نیرو در نیوتن و A سطح مقطع مربع مربع است. این قانون معروف به قانون پاسکال است.

در سیستم های هیدرولیک ، یک نیروی کوچک در سطح مقطع کوچک فشار را انتقال می دهد و نیروی زیادی را بر روی سطح مقطع بزرگتر ایجاد می کند.

اساساً اگر دو سیلندر بزرگ و کوچک را به هم متصل کنید و به یک سیلندر نیرو وارد کنید ، فشار مساوی در هر دو سیلندر ایجاد می کند.

از آنجا که یک سیلندر حجم بیشتری دارد ، نیرویی که سیلندر بزرگتر تولید می کند بیشتر است ، اگرچه فشار در دو سیلندر ثابت است.

نمونه های سیستم هیدرولیک
سیستم هیدرولیکی که هر راننده هر روز از آن استفاده می کند ، بدون اینکه به آن فکر کنید ، سیستم ترمز در خودرو شماست.

نمونه های دیگر شامل تجهیزات بالابری ، مانند جک های هیدرولیکی و بالابرهای ویلچری ، بازوهای بالابر و خاکبرداری روی کوله پشتی و سایر تجهیزات سنگین ، پرسهای هیدرولیکی ، که اجزای فلزی را تولید می کنند و برخی از قسمت های هواپیماها و قایق ها ، از جمله بال های بال و سکان ها.

هر سیستم هیدرولیکی از همان اصل اساسی پیروی می کند. به عنوان مثال ، یک جک هیدرولیکی بارهای سنگین را با یک پیستون پمپ بلند می کند ، که روغن را از طریق هر دو سیلندر حرکت می دهد.

با کشیدن پیستون یک توپی شیر مکش باز می شود و مایعات را به داخل محفظه پمپ می برد.

با فشار دادن پیستون ، مایع را به یک سوپاپ بررسی تخلیه خارجی می فرستد ، سپس به داخل محفظه سیلندر می بندد ، و در نتیجه فشار در داخل سیلندر ، سوپاپ مکش را می بندد.

مزایای سیستم هیدرولیک:
به دلایل زیادی یک سیستم هیدرولیکی یک فرستنده کارآمد نیرو است.

اولاً ، اهرم های ساده و دکمه های فشار آن شروع ، توقف ، شتاب و کاهش سرعت را آسان می کند. این امر همچنین امکان کنترل دقیق را فراهم می کند.

همچنین ، از آنجا که این سیستم سیال است ، بدون چرخ دنده ، پولی یا اهرم دست و پا گیر ، به راحتی با یک محدوده وزن بزرگ کنار می آید.

بدون توجه به تغییر سرعت ، یک نیروی ثابت ایجاد می کند.

در بیشتر موارد ، سیستم های هیدرولیک ساده ، ایمن و مقرون به صرفه هستند زیرا در مقایسه با سیستم های مکانیکی و الکتریکی از قطعات متحرک کمتری استفاده می کنند که نگهداری آنها را آسان می کند.

استفاده از سیستم های هیدرولیکی در کارخانه های شیمیایی و معادن بی خطر است زیرا باعث جرقه نمی شوند.

معایب سیستم هیدرولیک:
سیستم های هیدرولیک نیز دارای اشکالاتی هستند. دست زدن به مایعات هیدرولیکی نامرتب است و خلاص شدن از شر نشتی در سیستم هیدرولیک دشوار است.

اگر مایع هیدرولیک در مناطق گرم نشت کند ، ممکن است آتش بگیرد.

در صورت ترکیدن خطوط هیدرولیکی ، می توانند صدمات جدی وارد کنند. هنگام دست زدن به مایعات هیدرولیکی مراقب باشید ، زیرا قرار گرفتن در معرض بیش از حد باعث مشکلات بهداشتی می شود.

مایعات هیدرولیک نیز خورنده هستند ، اما بعضی از انواع آنها کمتر از سایرین است.

به عنوان مثال ، دو نوع اصلی روغن ترمز برای دوچرخه های کوهستانی هیدرولیک ، مایعات DOT و روغن معدنی موجود است.

به دلیل خاصیت غیر خورنده بودن ، روغن معدنی کمتر باعث از بین رفتن رنگ دوچرخه می شود. برای اینکه سیستم هیدرولیک خود را در بالاترین حالت خود نگه دارید ، به طور دوره ای سیستم های هیدرولیک را از نظر نشت بررسی کنید ، در صورت لزوم روغن کاری کنید و فیلترها و مهر و موم ها را در صورت لزوم تغییر دهید.

اطلاعات جک هیدرولیک:

جک های هیدرولیکی دستگاه هایی هستند که کاربردهای بی شماری دارند. از این نوع جک ها در صنعت خودرو برای بلند کردن اتومبیل ها از سطح زمین استفاده می شود تا بتوان آنها را بیش از حد کرد.

بسیاری از ابزارهای صنعت ساخت و ساز از جک های هیدرولیکی برای انجام وظایف استفاده می کنند.

این جک ها تحت "اصل پاسکال" کار می کنند. اساساً ، اعمال فشار به روشی خاص باعث اعمال فشار به روشی دیگر خواهد شد.

چگونه کار می کنند؟
طبق PhysLink ، جک های هیدرولیکی تحت این مفهوم کار می کنند که در یک ظرف بسته ، فشار در هر نقطه یکسان است (اصل پاسکال).

جک های هیدرولیکی از دو سیلندر تشکیل شده اند ، یکی بزرگتر از دیگری ، بهم متصل شده اند.

وارد آوردن نیرو به سیال در یک سیلندر باعث فشار در کل حجم و در برابر سطح استوانه می شود. این افزودن نیرو به یک استوانه کوچکتر امکان تولید حتی بیشتر نیروی را از یک استوانه بزرگتر فراهم می کند.

عملکرد
به عنوان مثال ، هنگامی که یک پیستون یک اینچ مربع یک پوند فشار به یک مایع هیدرولیک وارد می کند ، فشار ارائه شده به سیال برابر با یک پوند بر اینچ مربع است.

طبق پیوند PhysLink ، یک پیستون ده اینچ مربعی متصل به این سیستم ، یک پوند در هر اینچ مربع برابر ده یا ده پوند تولید می کند. با این حال ، وقتی پیستون کوچکتر در یک جهت ده اینچی مجبور شود ، پیستون بزرگتر فقط یک اینچ در جهت دیگر مجبور خواهد شد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: